[ Krabpaal ] - Waarom hebben katten een krabpaal nodig?

[ Krabpaal ] - Waarom hebben katten een krabpaal nodig?

krabpaal

Katten, en dieren in het algemeen lijken meer op ons dan we denken. Ook zij hebben hun behoeftes, en als baasje is dit jou verantwoordelijkheid.

Toch is het niet altijd zo gemakkelijk om hier van op de hoogte te zijn, zeker als je niets van katten weet. Zelf ben ik een grote fan van katten.

Alles van katten trekt mij aan, wat vrij bijzonder is... want... ik ben eigenlijk allergisch voor katten, althans dat was ik.

Tot een tijdje geleden... 

...Mijn hondje was namelijk gestorven, mijn beste vriendin... Marleentje, of haar echte naam Marleen.

Vele vonden haar lelijk maar voor mij was ze de meest prachtige hond die er was. Echter toen ze overleed zat ik met een leegte.

Althans tot het mijn verjaardag was... Een dag na mijn verjaardag werd ik naar beneden geroepen door mijn moeder, er had iemand een cadeau bij voor mij.

Ik moest mijn ogen sluiten, en mijn handen uitsteken... Dat is waar ik het pluizige "diertje" voelde. Ik dacht dat het een hondje was en liep er mee naar boven.

Toen merkte ik dat het een kat was, maar ik was al meteen verliefd.

Ze was meteen gehecht aan mij, dit komt denk ik omdat ze te vroeg weg was van haar nest... wat verschrikkelijk is.

Echter zat ik daar dan... met een kitten, zonder enige ervaring met katten. Ik moest alles zelf doen, en uitvinden want wij hadden nog nooit een kat gehad.

Dit is waar mijn gewoonte om dingen intensief te researchen mij en mijn kat serieus goed heeft geholpen.

Toch had ik in begin niet veel, en mijn kat had last van haar nagels... Maar ik had geen krabpaal, dus begon ze aan houten balken te krabben.

Dit begon het huis te beschadigen, maar het ergste van al... zij had er ook last van! Dus ik wist wat mij te doen stond, een krabpaal kopen.

Dit is het moment waar op ik ontdekte dat een kat haar nagels geregeld moet scherpen, en geregeld eens moet kunnen krabben.

Ook genieten ze van een plekje voor zichzelf...

...Geloof het of niet katten houden er niet zo van als je ze zelf opneemt en er eens lekker mee knuffelt. Nee, willen ze knuffels zullen ze die zelf komen vragen.

[ Krabpaal ] - Wat voor krabpaal heb ik nodig?

krabpaal

Toch hebben katten hulp nodig, het zijn dan wel zelfstandige dieren... ze kunnen niet alles zelf! Daarom is het belangrijk dat we dat extra beetje steun verlenen.

Zo kunnen ze ook niet zelf een krabpaal gaan kopen, en weten ze dus ook niet wat het beste is voor de prijs en jou budget.

Wat heeft budget er nu mee te maken?

Er zijn heel veel krabpalen, heel luxeuze en ook vrij normale, minder luxeuze krabpalen. Echter kan je zoveel uitgeven als je zelf wilt.

Toch is het belangrijk om waar te krijgen voor je geld, en je geld volledig te benutten. Het is niet omdat je niet al te veel geld krijgt, je niet al te veel mag verwachten.

Echter is dit wel het geval, als je zomaar een winkel instapt.

Winkels hebben namelijk hun eigen manieren om jou het duurste voor jou budget te doen kopen, en vaak ben je hier dan nog veel slechter mee dan iets goedkoper.

Dit is omdat de meeste winkels puur geven om hoeveel er binnen komt, dit is dan ook vrij normaal omdat hun cijfers de aandeelhouders blij moeten houden.

Hoe bepaal ik dan welke krabpaal wel goed is?

Je kan nooit zomaar een besluit nemen op basis van één datapunt. Nee, hiervoor heb je verschillende gegevens nodig. Hoe groot is je kat bijvoorbeeld?

Is je kat groot, nou dan is een kleine krabpaal kopen helemaal waardeloos natuurlijk. Het zou dan ook niet slim zijn op die krabpaal dan te kopen.

Heeft je kat voldoende ruimte om z'n nagels te scherpen, zo nee... dan heeft het niet echt zin natuurlijk om die krabpaal te kopen.

Het is belangrijk om te kijken of de krabpaal groot genoeg is, en er genoeg ruimte is voor je kat. Of ze nu een plekje voor haarzelf heeft is een beetje bijzaak... vind ik... aangezien je een kat ook blij kan maken met een doos.

Het zijn dan wel vrij zelfstandig dieren, toch zijn het geen al te moeilijke wezens, vind ik natuurlijk. Maar dat is dan ook weer mijn mening.

Daarnaast is het belangrijk om te kijken naar de hoeveelheid ruimte dat het in beslag neemt, ik raad wel af om de krabpaal dicht bij de kattenbak te zetten.

Dit vind ik gewoon netter.

Daarom vind ik het ook belangrijk om te kijken naar de ruimte die in beslag wordt genomen, ik vindt het leuker als de kat veel ruimte heeft.

Maar niet iedereen heeft genoeg ruimte om een brede en grote krabpaal te zetten, dit is dan weer niet zo erg.

Een kat heeft ook voldoende aan een casual (normale) krabpaal zonder enige zitjes enzovoort erbij, vele zullen je zeggen van niet... Maar dan krijgen ze vaak ook een commissie of verkopen ze het zelf natuurlijk.

Daarom geniet ik er meer van jou te voorzien van de juiste informatie, zo weet je meteen wat je moet kopen... en verspil je dus ook geen geld.

Een krabpaal moet voldoen aan jou eisen! Niet aan de eisen van je budget, er zijn zoveel manieren om rond je budget heen te werken... Waarom zou je het niet doen?

Je kan zelf bepalen hoeveel je uitgeeft... Het is dan ook belangrijk dat je jezelf niet zomaar laat beïnvloeden en altijd je bronnen natrekt.

Zo blijf je op de hoogte van de trends, en kan je dus ook de meeste luxe krijgen voor het minste geld. Zo krijg je dus ook altijd waar voor je geld.

Voor je naar de winkel gaat, of dingen besteld is het dan ook beter om eerst zelf wat research te doen, zo kom je zelf dus ook meer te weten.

Reacties