Katten - De 9 beste blogs over katten.

Katten - De 9 beste blogs over katten.

katten

Op het internet vind je veel informatie... Laatst nog was ik aan het lezen over katten en vond in google maar liefst 19 800 000 resultaten...
Katten
Maar hoe weet je of wat je leest ook wel degelijk waar is? Zijn er wel betrouwbare blogs, en zo ja, welke kan ik vertrouwen?

Om dat te helpen bepalen ben ik gaan lezen, lezen en nog meer lezen... 

En ja hoor, ik heb een aantal blogs gevonden die betrouwbaar zijn, meer dan dat zelfs ik raad je aan deze blogs te lezen!

Hier zijn de 9 beste blogs over katten die ik je aanraad om te lezen!

1. Wellopet.

Wellopet is een zeer interessante site, en hoewel ze een commerciële achtergrond hebben zijn ze ook zeer aanwezig qua informatie.

Ze hebben een aantal dierenartsen klaarstaan die je altijd willen helpen met je vragen. Daarnaast zijn ze ook nog eens veelzijdig.

Hoewel ze dierenartsen hebben klaarstaan, hebben ze ook trimmers enzovoort... Hun blog is dan ook zeer uitgebreid, en bied zeer leuke informatie aan. 


Zelf heb ik contact gehad met iemand van wellopet, en ik moet toegeven dat ze meer dan hulpvaardig en vriendelijk zijn.

Een heel leuke website dus.

En ja, ze verkopen misschien wel spullen... Maar ze dringen niet aan om jou dingen te verkopen. Ze zijn niet "spammy" zoals de meeste winkeltjes die online beginnen.

Daarom denk ik dat we Wellopet meer een winkel kunnen noemen in plaats van een winkeltje, en ik kan haast niet wachten om meer van hun te zien.

2. Kattenzorgnijmegen.

logo-kattenzorg-nijmegen

Deze blog heeft maar liefst 400 artikelen gebaseerd op katten, en zoals ze het zelf vaak zeggen... Werken ze enkel met gediplomeerde kattentherapeute.

Zelf vind ik de artikelen dan ook een geweldige bron van informatie.

Als je iets te weten wilt komen over het gedrag van katten, en hoe je bepaalde dingen moet behandelen? Dan is dit the place to be.


Ze hebben dan ook voor duidelijke redenen een grote volgerbasis op social media, en hebben hun voetstapje wel verdiend in de dierenwereld.

En hoewel mijn mening niet altijd evenaart met hun mening, vind ik het toch nodig om verschillende perspectieven te bekijken.
"If one is to understand the great mystery, one most study all its aspects"
Je kan enkel het gehele plaatje krijgen als je alle aspecten bekijkt en deze bestudeerd. Eens je dit hebt gedaan kan je kijken naar wat jou ligt, en hoe dingen het beste werken voor jou.

3. Purrfectcat.

katten
Een fantastische blog die meer uitleg geeft over de voeding van katten, en de verzorging. Het is eigenlijk echt voorbestemd voor kattenliefhebbers.

Ik raad dan ook aan, ook al heb je nog maar pas een kat... Meteen deze website te bekijken en je goed in te lezen.
Zelf heb ik een aantal tips opgevolgd, die me ook werkelijk helpen.

De eigenaar pusht dan ook niets van producten, nee hij/zij stelt enkel de producten voor die hij zelf wel eens durft te gebruiken.


Zelf was ik niet echt zoveel bezig met wat een kat het beste wel of niet eet, en vind het dan ook leuk om te zien hoe iemand er zoveel informatie over kan verschaffen.

Zeker één van mijn favoriete blogs, een echte aanrader dus.

4. Dierendokters.

katten

Als je opzoek bent naar een professionele mening van ervaren dierenartsen, dan is dit de website die je moet bezoeken.

De site zegt het zelf, als je jou kat de beste zorg verdient moet je bij hen zijn. Ze zijn simpelweg één van de beste info bronnen die ik ooit heb gekend.

Het is goed om informatie te verzamelen, toch is het altijd beter een gediplomeerde dierenarts te contacteren.

https://dierendokters.com

Dat is het leuke aan deze site, je hebt zowel de mening als een dierenvriend en een dierenarts, wat wil je nog meer?

En hoewel een webshop hebben en heel wat producten aanbieden is de website dus ook heel info rijk...

...Perfect voor jou kat dus!

5. Dierenasiel Genk.

katten
Deze website heeft niet echt een blog over katten, toch vind ik het nodig deze website te vermelden vanwege wat ze doen.

Ze zorgen namelijk voor dieren en proberen voor ieder diertje een thuis te vinden.

Mocht je dus intresse hebben in het adopteren van een katje kan je altijd terecht op hun website. Ze zullen jou ook de nodige info verschaffen.


Is jou katje weggelopen, of denk je dat het de weg naar huis niet meer vind, dan kan je altijd eens kijken bij gevonden katten.

Een prachtige website dus, met dus ook een prachtig doel.

6. Pawsome.

katten

Eerst en vooral wil ik vermelden dat ik de naam geweldig vind. Echt mooi gevonden!  Echter met enkel een mooie naam kom je niet op deze lijst...

...Dus moeten ze natuurlijk wel goede informatie bieden.

Maar geloof me maar zeker dat ze dit doen. Via hun blog zie je de wereld van een kat door de ogen van een dierenvriend.


Niet enkel geven ze veel tips, ze schrijven ook gewoonweg leuke content... Iedereen heeft dat graag toch?

Zeker een blog waard om te bezoeken.

7. Praktijkvoorkattengedrag.

katten
Een lange naam voor een site toch? Dat zeker, maar dat maakt de info verkrijgbaar op de website dan weer ruimschoots goed.

De eigenaar van deze website is een ervaren katten therapeute en dus ook ideaal als je kat gedrag problemen heeft.


Je kan dan ook altijd bij deze therapeute te recht indien je met bepaalde problemen kampt die je zelf niet kan oplossen.

Een echte therapeute die echt weet wat hij doet.

Zeker een aanrader, al zeker qua informatie vindbaar op de website. 

8. Miauwkes.

katten
Veronique Puts brengt de informatie over katten op een heel ander niveau aan het licht. Ze heeft zelf katten en bespreekt dan ook enkele tips.

Bij het lezen en bekijken van deze website vond ik dus ook meteen een nieuwe blog die ik vaker zal bezoeken.


Zelf vind ik de blog zowel hilarisch als inspirerend en informerend... Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen.

Het leuke vind ik dan weer dat Veronique er een leuke wending aan geeft die ook persoonlijk overkomt. 

Ze zet katten echt in de kijker!

9. De groene os.

katten
Ben jij iemand die de waarde ziet van de natuur, de pracht en schoonheid die het waarborgt? Dan is dit de ideale blog voor jou.

De producten die ze aanbieden zijn natuurlijk, en de blog is dus ook gemaakt door een natuurgeneeskundige therapeute.


Zelf vind ik het geweldig, en lees ik zelf vaak hun blog... Hier bespreken ze zowel de mythes die vaak worden verspreid als tips waarnaar je opzoek bent.

Het is dus een geweldige deskundige blog gemaakt op kwaliteit niveau, ja hoor! Zo'n content vind je niet al te snel op het internet.

Zelf ben ik dan ook een grote fan van deze blog en vind het dan ook leuk dat ze een leuke e-book weggeven met tips voor je dier te verzorgen.

Waarom deze blogs?

katten

Als ik dingen lees ga ik vrij wetenschappelijk te werk, ik kijk dus of bepaalde informatie gelijk is op bepaalde plaatsen.

Daarnaast kijk ik hoe ervaren deskundige hierover denken, en wat hun deskundige mening dan is... daarnaast is het belangrijk objectief te handelen.

Ik ga dan ook opzoek naar de ondersteuning van de blog.

Als de blog ondersteund word door, of een gediplomeerde katten therapeute, of een gediplomeerde dierenarts... Dan komt deze al snel vanboven te staan.

Daarnaast neem ik een kijkje naar hoe hun inhoud van de website er uit ziet.

Niemand heeft nood aan informatie die je overal kan vinden, want dan kan je het zelf vinden ook... Nee, ik ga opzoek naar websites die in detail gaan.

Websites die je nieuwe dingen willen aanleren en hier niet perse mee commercieel gaan richten en zelf promoten.

Ja, ik heb een aantal webshops vermeld...

...Dit is omdat deze webshops, hoewel ze producten verkopen, ze de producten niet in je gezicht pushen en nog steeds geven om de kwaliteit van hun content.

Is de content slecht dan zal de website ook niet echt "bekend" worden, want wie wil nu slechte informatie lezen, niemand toch?

Daarnaast kijk ik of de website al dan niet "gebruikers" vriendelijk is.

Dit is heel belangrijk want je mag een gedetailleerde website hebben, als je jezelf niet goed kan navigeren op de site...
...Dan zal deze gedetailleerde informatie allemaal voor niets zijn.

Je moet natuurlijk de informatie kunnen vinden, als dit niet het geval is... Dan snap ik het punt er niet van en daarom plaats ik ze hier ook niet.

Het is dan ook belangrijk te weten dat ieder van deze blogs wordt ondersteund door professionals in hun vak, dit kan je dan ook op hun websites lezen.

Behalven "pawsome" dacht ik... Echter is dit een persoonlijke favoriet.

Mocht je zelf meer willen lezen, lees dan alvast mijn artikels over ontvlooien van katten of het verwijderen van kattenurine.

Reacties