[ kattenurine verwijderen ] - Hoe kan ik de geur van kattenpis verwijderen

[ kattenurine verwijderen ] - hoe kan ik de geur van kattenpis verwijderen?


Hey, ken je die geur? Die geur die je misselijk maakt, maar alles wat je doet om het weg te krijgen helpt niet?

Ja... je weet waar over ik het heb. De geur van kattenurine.

Ruik jij dit niet? Geen zorgen er is niets mis met jou reuk orgaan... Vaker hoor ik dat er mensen zijn die het niet meer ruiken, althans niet zo opvallend ruiken als mensen die GEEN kat hebben.

Zelf heb ik een kat, mijn prachtige Ruby, en in het begin durfde zij wel eens in huis te plassen. Dit liet dan weer een serieuze stank achter.

Het probleem was echter, dat ik het niet opmerkte.

Ik was zo gewend aan mijn kat, dat het mij niet meer opviel. Dit was echter wel een serieus probleem want wij gingen ons huis te koop zetten, en er kwamen dus heel veel makelaars over de vloer.

Maar hoe moest ik iets oplossen wat ik zelf niet ruik? Ik begon dan maar met stofzuigen en dweilen in de hoop dat dit zou helpen...

...Maar alles wat ik deed was tevergeefs.

Ik zette mijn raam open, de deur helemaal open en liet de verse lucht binnen... Ik spoot zelfs met parfum - natuurlijk zorgde ik eerst dat mijn kat uit de kamer was.

Niets hielp, en wat ik ook deed de stank bleef...

...Althans zelf had ik hier geen last van, maar dit zorgde voor heel wat conflicten thuis. 
Een huis proberen verkopen terwijl een zolderkamer naar kattenurine ruikt?! Veel succes.

Uiteindelijk merkte ik dat het wel degelijk stonk, alleen was het niet zo "opvallend" voor mij. Tenslotte leef ik met Ruby, en is ze bijna dagelijks bij mij.

Maar hoe kan ik dit beginnen oplossen?

Zelf ben ik er in geslaagd de geur weg te krijgen, en door heel wat research te doen kan ik jullie nu bevoorraden met een hele hoop trucjes!

[ Kattenurine verwijderen ] - Dweilen met azijn - NIET AANGERADEN, ZELFS AFGERADEN.

kattenpis verwijderen

Dit is één van mijn favoriete methodes om de geur van kattenpis te verwijderen... Het werkt gewoonweg geweldig.

Dweilen met azijn...
Het is ook vrij simpel om uit te voeren, toch moet je zeer grondig zijn! Kijk goed rond waar je kat in huis heeft gedaan, deze plaats mag je dan ook extra schrobben.

Zelf werkte niets voor mij tot ik begon te dweilen met azijn. Dit trucje vond ik na even rond te zoeken op het internet.

De meeste sites waren vooral mensen dat zeiden nieuw parket te leggen, nieuwe zetels aan te kopen enzovoort... 

...Zeer drastische maatregelen dus, terwijl het ook gewoon simpel kan.

Echter is het goed om je eerst helder te informeren bij andere bronnen, echter is niet iedereen een voorstander van werken met azijn. Vele raden het zelfs af. https://kattenzorgnijmegen.nl/geen-azijn-kattenhuishoudens/ is een goede bron van informatie.

Ze werken enkel met gediplomeerde mensen en dus is hun informatie ook te vertrouwen. Echter heb ik zelf geen last gehad met het werken met azijn...

...Toch vind ik het HEEL verstandig eerst eens hun artikel te lezen.

[ kattenpis verwijderen ] - Hoe ik te werk ga!
kattenurine verwijderen

Zelf heb ik deze methode uitgetest en het werkte meteen bij mij, echter moest ik wel een aantal stappen volgen.

Eerst en vooral was de bedoeling om alles omhoog te zetten, net zoals altijd als je besluit te dweilen.

Nadat alles omhoog stond besloot ik de ramen en deuren open te zetten, en ging ik voor iedere vorm van verluchting.

Ik weet het... Waarom verluchten als de stank er nog is?

Zelf heb ik het idee dat als je verlucht de stank naar buiten kan, en er dus ook ruimte is voor verse lucht. Echter heb je gelijk en is er geen punt in de stank naar buiten te laten als de bron er nog is

Dit is echter een voorzorgsmaatregel, dit voorkomt namelijk dat je niet terug door de plaats moet gaan waar je aan het dweilen was.

Dit vind ik zelf veel hygiënischer en ordelijker.

Dan is het de vraag waar de kattenbak staat, staat deze in de ruimte waar jij gaat dweilen is het misschien ook beter deze eventjes te verplaatsen.

Wil je hem niet verplaatsen raad ik je aan deze zeker toch proper te maken. Ook de kattenbak kan gaan stinken, en dat is dan ook weer een bron van stank.

Nu is het belangrijk om te gaan dweilen, en hiervoor zet ik mijn kat altijd in een andere ruimte. Ik zelf vind de geur niet zo lekker, en wil niet dat zij er last van heeft...

...Daarbij is mijn kat een speelse, en zou ze wel eens aan de dweil komen hangen.

Als je gaat dweilen moet je natuurlijk eerst water in een emmer doen, hier doe je dus azijn bij, azijn is dan ook zeer goedkoop en ook verkrijgbaar is vrijwel iedere supermarkt.

Zorg dat je er toch wel een vrij goede hoeveelheid bij doet, althans dit is hoe ik het graag doe... en dan kan je aan de slag.

Zorg dat je in iedere hoek, onder iedere kast dweilt...

...En ja, je kamer zal eventjes naar "mayonaise" ruiken.
Toch zal je merken dat het vrij effectief is.

Eenmaal je klaar bent met dweilen raad ik je aan eventjes te gaan wandelen, of iets anders te doen, terwijl de kamer even verlucht.

Als je terug gaat zal je al snel merken dat de stank weg is, althans bij mij was dit het geval.

Niet enkel is dit handig voor kattenurine te verwijderen, stofzuigen en dweilen is ook weer eens positief voor het ontvlooien.

Hoe kan ik de kattenpis geur verwijderen uit beton.

Hoewel azijn dan ook één van de handigste dingen is om deze geur weg te werken, is dit niet altijd de beste keuze.

Zelf gebruikte ik azijn op mijn parket...
...Het werkte perfect, en vind het dan ook de beste manier om ermee te werk te gaan. Echter zijn er betere opties voor het verwijderen van de geur van kattenpis als we praten over beton of meubelen.

Als je de geur wilt verwijderen uit beton gebruik je beter een geurverwijderaar en dus ook geen bleekmiddel.

Ook hier is het weer nodig om zeer grondig te werk te gaan.
Maar voor je kan beginnen heb je geurverwijderaar nodig!

Deze raad ik aan !

Ecodor uf2000.

Ecodor uf2000 is mijn favoriet als we het hebben over geurverwijderaars.
Het is gemakkelijk te gebruiken, echter is dit niet datgene wat mij aantrekt, en het werkt.

Het is net de azijn van de geurverwijderaars!

kattenurine verwijderenJe kan er zeer grondig mee te werk gaan, het is goedkoop, en vervolgens kan je het meerdere keren gebruiken!

Dus een fles in huis hebben kan nooit geen kwaad.

Waar koop jij dit?

Zelf koop ik ecodor altijd bij bol.com. Ze leveren snel wat ervoor zorgt dat je dus niet te lang moet wachten, en dus ook niet te lang in de stank moet zitten.

Ook leveren ze kwaliteit aangezien je aan heel wat regels moet voldoen om op bol.com te verschijnen, en vervolgens te mogen blijven.

Daarom ook dat ik hen verkies.

Er zijn er ook die hun dingen via aliexpress bestellen, maar daar ben ik nu echt geen voorstander van aangezien ik zelf echt problemen ermee heb gehad.

Hoe kan je dit kopen?

Zeer simpel... Je klikt gewoon op de knop "kopen bij bol.com" en vervolgens wordt je doorgestuurd naar de product pagina op bol.com.

Eenmaal daar ben je maar een paar klikjes verwijderd van je aankoop.

Koop bij bol.com

Als je product is aangekomen kan je meteen aan het werk. Het is dan ook zeer belangrijk geen plekken over te slaan...

...De geur is dan ook zeer hardnekkig.

Zorg dat je zeer grondig te werk gaat, uiteindelijk zal je wel merken dat deze geur weg is. Wat dan ook het einddoel is.

Waarom je geen bleekmiddel mag gebruiken.

Zonet zeiden we nog dat bleekmiddel niet gebruikt mag worden bij het verwijderen van kattenurine, dit komt omdat je wilt vermijden dat ze weer plassen in huis.

Chloor zorgt er net voor dat je kat weer in huis wil plassen...
...En dit moet je natuurlijk vermijden, niet enkel vanwege de stank... Maar als het vaker voorkomt en je merkt het te laat op, kan het wel eens zijn dat je nieuw parket moet leggen.

Of bepaalde meubels moet verwijderen uit je interieur.

Nee dit wil je natuurlijk vermijden, en hiervoor is het dan ook verstandig geen bleekmiddel te gebruiken. Zowel voor je kat als voor je interieur.

Hoe je de geur van kattenpis niet moet verwijderen.
kattenurine verwijderen

Hoewel er veel methodes zijn die uitleggen hoe het wel moet zijn er toch mensen die denken dat het NOG simpeler kan.

Ze nemen dan een spons en schrobben maar! DIT WERKT!

Althans in vele gevallen maar tijdelijk. Net als je denkt dat de geur weg is... komt het terug. Maar wat moet je nu doen?

Je hebt net zitten schrobben, en toch is de stank er nog? Dit komt omdat mensen vaak niet naar de raad van anderen willen luisteren...

...Als het er proper uitziet, zal het wel proper zijn zeker?

Eigenlijk is dit vaak niet het geval! Vaak drinkt de stank door, en is het vrij moeilijk om de stank weg te krijgen... Althans met een gewoon sopje.

Maar dit is niet je enige probleem!

Je kat is er ook nog! Echter ruikt jou kat veel beter als jij, en zal jou kat zijn eigen urine meteen ruiken. 

Maar is het feit dat je kat dit ruikt een probleem?

Natuurlijk! Als je kat zijn / haar eigen urine raakt zal dit leiden tot meer plasgedrag, dit komt echter omdat als de kat een plaatsje heeft gevonden waar hij/zij graag plast?

De kans groot is ze hier weer zullen plassen.

Zelf vind ik het een goede optie om de kattenbak ook op die plaats te zetten, als dit al niet al te onpraktisch is.

Echter als je hiervoor geen oplossing hebt kan het een vrij langdurig probleem worden, en sommige moeten hiervoor dus drastische maatregelen voor treffen.

[ Kattenpis verwijderen ] - Drastische maatregelen.
kattenurine verwijderen

Dit raad ik natuurlijk niet aan, maar soms kan je niet anders dan drastische maatregelen te nemen. Dit is vaak het geval wanneer mensen huizen verhuren.

Sommige baasjes blijken te denken dat ze het vuil van hun huisdieren niet moeten opruimen... En schrikken dan ook als er een boze huisbaas is.

Dit komt omdat de huisbaas vaak nog veel schade heeft.

Dit leid dan op zich weer tot een proces, en vervolgens is de huurder zijn waarborg kwijt vanwege de schade die hij aanricht.

Want wie wil er nu een vloer vervangen?

Niemand toch! Nee natuurlijk niet, niet enkel is het veel werk.... maar het kost ook veel geld. Daar zit het probleem.

Dit komt omdat kattenurine zich in de vloer werkt, en vervolgens serieuze schade aanricht... Daarom moet je dus ook meteen reageren.

Zie je kattenurine, stinkt het überhaupt naar kat...

...Onderneem actie! Dweil meteen met azijn, bestel desnoods geurverwijderaar... maar onderneem stappen!

Zorg dan ook dat je jou kat dit afleert.

Zo zal je hier in de toekomst zelf geen last meer van hebben, en moet je uiteindelijk dus nooit meer iets vervangen.

Kattenbak niet uitgekuist!?

Weet wel dat het niet altijd perse de schuld van de kat is... Nee hoor, het kan ook jou schuld zijn! Katte zijn namelijk nette dieren...

...Als jij zijn/haar kattenbakje niet regelmatig schoonmaakt, en de kattenbak zit vol , zal je kat uiteindelijk weigeren in de kattenbak te gaan.

Katten zijn heel hygiënisch.... 

...Als je een kat hebt, neem dan ook je verantwoordelijkheid op en poets de kattenbak geregeld uit. Vermijd deze last!

Het is misschien niet het leukste om te doen, maar het is absoluut niet het onbelangrijkste om te doen. En geloof me als ik dit zeg...
...Zelf was ik eerst een hondenmens, en ik had eigenlijk nog nooit geen kat gehad. Ik was dan ook allergisch voor katten.

Toen ik mijn kat kreeg heb ik alles moeten leren via de harde weg.
Dit raad ik dus ook iedereen af.

Daarom raad ik ook mensen aan voldoende te lezen over katten, probeer dingen bij te leren en verspreid deze kennis!

Zo kunnen we samen iedereen verder helpen en andere motiveren om uiteindelijk zelf een kat te nemen. Neem je een kat, of besluit je er één te nemen dan weet je het al...

...Een kat is heel hygiënisch!

Jij zou ook niet graag naar een toilet gaan die nog vol hing met uitwerpselen, natuurlijk niet... Wij zijn ook hygiënische wezens.

Behandel je kat met hetzelfde respect.

https://kattigmiauw.blogspot.com/2018/07/mijn-kat-plast-in-huis-3-redenen-waarom.html

Reacties